7/6 - 09

God morgon ;) Faan´, vad man har sovit gott inatt! Inte mycket sömn men det blev en sex timmar iallafall (: . Blev ingen uppdatering igår då jag vart på "picknicken" och nu tänkte jag berätta lite om den.

6 juni kan jag konstantera att det är min offeciella otursdag då flera olyckliga saker hände xD Dagen började med att jag vaknar 1½ timme sent men det gjorde inget då bussen ändå vart ½ timme sen. Möter upp Prottasha och hennes sällskap i skärholmen där pappa släpper av mig och vi säger hejdå. Åker med bussen ut till Tensta för att resten av sällskapet ska med. Åker ut till Träesta som ligger mitt ute i ingenstans. Ne, där överdrev jag lite, det ligger några mil utanför Norrtälje. När vi är framme lyser äntligen solen och det blir en skön dag med mat, solning, konversationer(Prottasha vet vad jag snakkar om xD ) och lite mer. Efter Grillningen på kvällen går jag och P ner tll vårat lilla ställe, typ en strand på 3 meter. Vi kommer då överens om att ta en promenad längst vattnet. Plötsligt blir P alldelles tyst och säger helt plötsligt ;

P - Julia, det ligger en orm där!
J - Var?!
P - Där!
J - VART?!  AHA DÄÄR!!

Haha, asså jag har värsta ormfobien och har alltid haft. xD När jag zoomar in ormen på kameran ser jag en massa gröna prickar på ormen och skricker helt plötsligt : DET ÄR INGEN SVENSK ORM!! Då skriker vi båda och rusar därifrån och springer långt bort. Då kommer pappa och ska kolla på ormen och igentligen ska ta bort den eftersom det fanns en massa småbarn i närheten. Då ser vi att det är en grå huggorm xD Haha, jag vart förtfarande skitskraj. Asså Den här ormen var stooor, måste jag säga. Men till slut lämnade vi den ifred. Jag kan fortfarande inte förststå att vi stod en meter ifrån ormen xD
iallafall så är det dags för alla att dra till bussen. Det vart klockan 20:00. När vi äntligen ska åka kör vi rakt i ett dike några meter famför oss. Först går det åt en timme åt att man försökte rubba bussen och det gick såklart inte. En timme för en traktor att komma och hjälpa till. Det fungerade inte. Och då 45 minuter för bärgningsbilen att komma. Då har vi kört upp ur diket äntligen, ;) Då skulle vi åka och för att åka måsta man åka på en väg några meter genom skgen. Vääääldigt trångt då grenarna skrapar mot fönstrena. Helt plötsligt flyger glas över hela bakbussen där jag och P och flera kvinnor och barn sitter.Fönstrena på motsatt sida av mig hade spruckit och flugit och vi klarar oss. Men ett barn och en kvinna blir helt glastäckta men dom klarade sig. Det vart tur att det inte vart på min sida för att igentligen skulle jag och P sitta där. Jag började hyperventilera och få panik och darrade och jag har ont i mina muskler för att jag darrat och jag hade ont i lungerna för att jag inte kunde andas normalt. Men det är lungt nu. ;) Jag vart hemma Klockan 3 på natten. Skönt. Somnade på direkten. Bilder från den här dagen kommer då jag måste få kamrasladden av pappa. Nu ska jag slänga in en bra låt och fortsätta dagen. Hörs senare!

Puss och Kram xo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0